Padlásajtó szigetelése 3.

A tavaly épített "zárást" sajnos a tetőcserére ajánlatot adó ács  kiszedte, szóval másikat kellett keresni. A tavalyi próbálkozásokról az első és második részben találsz leírást.

img_20181110_112017.jpg

Valójában azt is megmondhatjuk, hogy szükségmegoldás volt, jött a tél, megoldás kellett. Idén miután az ács kiszedte, kitaláltam, hogy kell valami, ami mutat is valahogy. Természetesen a padlásajtó-gyártók nem akarnak egyedit gyártani sok pénzért sem (hidd el...eleget próbáltam hatni rájuk), így más megoldás kellett.

Sokáig gondolodtam azon, hogy egy stadúrbetétes ablakot veszek és azzal zárom le a padlásajtó (vagy nevezzük padlásnyílásnak?) ... szóval a nyílást. Volt itt egy nyílászárós figura, közölte,hogy áfa nélkül 50.000 forintért raknak be egy 60*70-es zárót. Köszöntem, nem kértem.

Telt-múlt az idő, természetesen november lett és jött az ötlet:

........

........

........

........

........

bútorlap.

Úgysem járok fel, max évente egyszer, miért ne zárhatnám le egy bútorlappal? 

Az ötletet tett követte. A következőkre van szükség:

  • 40*40-es sarokvas
  • facsavarok
  • 6-os csavarok
  • 6-os szárnyas és hagyományos anya
  • megfelelő méretű bútorlap
  • 1 db EPS szigetelőlap
  • alátétek
  • ablakrészáró-gumiprofil

A folyamat kezdete, hogy a sarokvasakat felfúrjuk a meglévő fa keretbe, lehetőleg közel az aljához.

img_20181110_140146.jpg

Amint látszik, a deszka aljához illesztettem, a fogalmamsincsmilyencéltszolgáló léchez nem akarok nyúlni, mert az biztos nem vezetne jóra.

Ezután felragasztjuk körbe a részáró gumiprofilt, ami persze nem fog felragadni, de egy tűzőgéppel jól (és örökre) rögzíthető.

A következő lépésként becsavarjuk a csavar minden sarokelemben a legszélső pontra. Ellenőrizzük előre, nekem minden elemet újra kellett fúrnom.

img_20181111_211358.jpgAz anyára lényegében kontrázásként van szükség, ezért húzzuk meg, hogy valami ellen tudjuk forgatni a szárnyas anyát, különben nem fogjuk tudni behajtani. (tapasztalat :) ).

Én ezt minden oldalon 2 sarokelemmel végeztem el, ezután jön az a lépés, amit nem találtam ki elsőre, így a sajátomat el is rontottam, de Te ne tedd :) Azt, hogy miként határozod meg,hogy hova kell fúrni a lyukakat a bútorlapba, a következő módon tudod meg:

Összeragasztasz 2 szivacsdarabot (pld lamináltpadló-alátét) és felnyomod,ügyelve a sarok és csatlakozó élek helyzetére.

img_20181116_163851.jpgEzzel már át tudod rajzolni a furatok helyét a lapra. Vigyázz, hogy a padlás felé néző oldal a fentre kerülő oldalon felfele nézzen! (meglepő, de nem fogod pontosan párhuzamosra fúrni a sarkokat)

A bútorlap kifúrása után az EPS-t szabd méretre. Lehet nagyon illeszteni, de nekem erre idén nem volt időm (neverending-project :) )majd a következő upgrade-nél.

img_20181111_211110.jpg

 így nézett ki 15 cm EPS technolol-al való felragasztás után. mindegy mivel ragasztod, a lényeg, hogy csak az élét ragaszd körben, így nem jár alatta a levegő. update: semmiképpen ne ragasszunk EPS-t technocol-al, mert kémiai égést okozhat!

Ezután létrára fel, felügyeskeded a lapot (lehetőleg előtte jelöld össze az oldalakat, fent már rossz forogni a lappal).
img_20181115_151913.jpg

a szárnyas anyák alá tegyünk fakötésű alátétet (a boltban tudni fogják mi az :) ).

Jobb mint tavaly,de jövőre is át lesz építve :) A plusz lyukak a hibás csavarpozíció bemérések, ne kövesd el Te is.

Egy kis kalkuláció:

a bútorlap nincs 10 kg, de számoljunk annyival. Ezt most 8 ponton fogjuk meg, tehát egy tartóra kb 1,25 kg jut. Persze ez a pontosság miatt kicsit más, de a lényeg, hogy egyetlen csavar a többszörösét elbírja.

Javítási potenciál:

- ne fúrj össze-vissza mint én, mint látható,lyukból is sok van és az illesztés sem szép

- a szárnyas anya később záróanyára cserélhető, az jobban néz ki.

- a szigetelés "elhagyható" ha egyből egy 20mm-es stadúrt fúrsz fel

 

Megjegyzés: 2 nap alatt több mint 1000 alkalommal néztétek meg a cikket. Ha valaki szintén megvalósítja, kommentelje oda legyen szives a képet :)