Régi fém ajtó utólagos szigetelése

Sok épületben vannak még olyan ajtók, amelyek 20-30 éve kerültek beépítésre, de a cseréjük nem gazdaságos.

Jellemzően ilyenek például a fatárolók, garázsok vagy műhelyek ajtói.


20170708_084555_1.jpg

 Ezekbe az ajtókba néhány esetben került valamilyen szigetelés, például bezacskózott üveggyapot. Ezt "kopogtatással"megállapíthatjuk, ugyanis ha üres, akkor másként hangzik,mintha van benne egy szigetelő, mert ez utóbbi a hangot is szigeteli,de ha megkezdjük a lebontást, akkor még mindig van lehetőségünk kissé kihajtani a lemezt és bevilágítani egy lámpával.

Az ajtóról előbb a belső oldal lemezlapját távolítsuk el. Azért ezt, mert ha nem is vagyunk készen a munkával, kívülről mégiscsak szebben mutat.:) Nálam ez azt jelentette , hogy a szegecseket egyenként kifúrtam a helyükről.

Az ökölszabály az, hogy a szigetelés minél vastagabb, annál jobb. Mérjük meg mekkora vastagság és méret áll rendelkezésre,és vásároljuk meg a szigetelőanyagot.

20170708_090555_1.jpg

 

Én EPS-t (régebbi nevén hungarocell) tömítést raktam bele. Ezt vághatjuk késsel,de ebben az esetben "morzsálódik" a termék. Én egy egyszerű kínai vágót használtam, ami lényegében egy markolattal ellátott izzószál, amit csak be kell dugni a konnektorba és már szabdalhatunk is :)

20170708_091435_1.jpg

Jó egy fémvonalzó mellett vágni, hogy legyen ami vezesse a szerszámot. (mellékesen ez egy mintakép,nem a flakonok közt vágtam :) )

A leszabott EPS-ket be kell helyezni az ajtóba, majd visszarögzítjük a takarólemezt (én például szegecseltem) és kész is az ajtó...kicsivel jobb hővédelemmel, mint eddig.

20170708_092748_1.jpg

Amit még meg lehet tenni, az a purhab befújása a zártszelvénybe. Ez később lesz, de majd megosztom azt is. :)

 

Címkék: fűtés, szigetelés